Публикувано на: 14.6.2023 г.
Бъдещето на красотата: как се развива красотата през 2023 г.?
Разговаряйки със 7000 жени от 7 държави на 3 континента и събирайки прозрения от експерти и независим партньор по дерматология, Avon публикува своя годишен доклад „Бъдещето на красотата 2023“, в който изследва променящото се лице на красотата и открива тенденциите, които влияят върху избора ни на козметика.
Идва ли краят на красотата в домашни условия?
В периода след локдауна настъпи скок в търсенето на естетични процедури за подобряване на външния вид вследствие на онлайн срещите с камера, а близо половината от анкетираните жени (47%) разкриват, че продължават да се подлагат на естетични процедури поне веднъж месечно. Днес обаче някои от предишните най-популярни процедури вече не са така търсени. Всъщност много хора дори искат да премахнат естетичните корекции по себе си.
Д-р Зоя Диуан, Експерт по клинична и естетична дерматология и партньорски консултант по дерматология на Avon, разказва: „Много хора идват, за да редуцират, премахнат или коригират естетични подобрения. Понякога защото са променили решението си или пък защото им е поставено твърде голямо количество. Това се наблюдава все повече и повече, тъй като хората се стремят към по-естествен външен вид, а не такъв, който очевидно е претърпял корекции. Наблюдава се преход от по-дръзка визия към по-естествена, която ни придава по-здрав вид. В резултат на това най-популярните процедури досега тази година са скин-бустери, които помагат за подобряване и защита на кожата чрез стимулиране производството на колаген. “
По-ограничен бюджет = по-малка козметична чантичка
Кризата с нарастващите разходи за живот се усеща по целия свят и може би не е изненада, че луксозните неща като козметични процедури и продукти също са засегнати. Нашето проучване разкри, че в световен мащаб една от всеки пет жени се е отказала от грима (22%) и грижата за кожата (19%), повече от 1/4 са спрели да ходят на фризьор (28%), а почти 1/3 са преустановили маникюра (31%)1 вследствие на нарастващите разходи за живот.
Една от всеки пет анкетирани жени (21%) обясни, че в опит да спести пари от процедури, сама се грижи за външния си вид с помощта на козметични продукти, а други 13% разкриха, че макар все още да могат да си го позволят, не се чувстват комфортно да харчат пари за естетични процедури за подобряване на външния вид при настоящата икономическа обстановка.
Анджела Крету, Главен изпълнителен директор на Avon, коментира: „Прозренията в нашия доклад подчертават колко комплексни са факторите, оказващи влияние върху избора на красота на жените и как красотата непрекъснато се развива с течение на времето. Независимо от вашата лична дефиниция за красота, ние вярваме, че всяка жена трябва да има свободата да изразява себе си чрез красотата, независимо от своя бюджет. Това никога не е било по-актуално, отколкото днес, когато сме изправени пред глобални финансови предизвикателства. Това е една от причините да се гордеем, че сме сред първите, които разбират отношението на жените към красотата и правим достъпна за всички визията, към която те се стремят.”
Автентичността преди всичко
Силата на знаменитостите, инфлуенсърите и социалните медии да ни вдъхновяват непрекъснато се развива и 2023 г. не прави изключение. Попитахме участниците в нашето проучване кои знаменитости ги вдъхновяват визуално и установихме, че това са именно жените с по-естествен външен вид.
Топ 10 звезди с най-вдъхновяващ външен вид (в световен мащаб):
1. Дженифър Анистън
2. Бийонсе
3. Тейлър Суифт
4. Ариана Гранде
5. Зендая
6. Ким Кардашиян
7. Емма Уотсън
8. Кайли Дженър
9. Адел
10. Кендал Дженър
Проучването показва също, че след пандемията настъпва промяна във влиянието на филтрите върху нашите решения за красота. По-малко от една на всеки пет жени (19%) споделя, че филтрите в социалните медии я вдъхновяват. Вместо това жените са по-силно повлияни от истински резултати в реалния живот (47%) или препоръки от приятели и семейство (37%)2.
Променящи се тенденции: от “По-голямото е по-хубаво“ към „По-здравото е по-щастливо“
Неотдавнашният доклад на Avon „Силата на остаряването“ разкри, че почти 3/4 (72%) от жените искат да се фокусират върху това да изглеждат здрави, а не млади3, а последното проучване показва, че 2/3 (65%) от жените предпочитат да постигнат по-естествена визия.
Оливия Ескенс, Учен II степен, Ръководител технически дизайн на грим продуктите в Avon, споделя: „В световен мащаб хората се отдръпват от идеята красотата да им служи за преодоляване или прикриване на тяхната несигурност. Вместо това те търсят как да подчертаят естествената си красота. Хората не искат да се чувстват зле, те искат да изглеждат и да се чувстват по най-добрия възможен начин.“
Проучването на Avon сочи, че сега най-популярната визия е „лек блясък“ (36%) – да подчертаеш естествените си черти с добра основа, малко спирала или неутрално червило.
Вижте по-долу съвети от професионалната гримьорка Холи Робъртс как да постигнете тази модерна визия в четири лесни стъпки:
1. ЗАПОЧНЕТЕ С ПЕРФЕКТНА БАЗА
Най-мощното дуо за лице и очи на Avon ще ви даде онази безупречна свежа база, която е ключова за визията „лек блясък“. Новият Avon Renewal Power Eye Cream незабавно ще озари околоочната зона, ще изглади кожата и с времето ще намали фините линии и бръчки. Използвайте удивителния Anew Renewal Power Serum върху останалата част от лицето си за по-сияйна и по-здрава кожа. 59% предпочитат Avon Power Serum пред Estée Lauder Advanced Night Repair Serum, който струва близо 3 пъти повече!4
2. СЛОЖЕТЕ НЕУТРАЛНО ЧЕРВИЛО
За матов вид на устните изберете най-новото червило Hydramatic Matte на Avon. Това е първото в света матово червило с хиалуроново ядро, което хидратира устните ви, като същевременно създава перфектния матов завършек!
3. НАНЕСЕТЕ СПИРАЛА
Придайте дълбочина и лека драматичност на погледа си с чисто новата спирала на Avon Exxtravert. Това е спирала за екстремен обем, която удвоява обема с всеки слой. Голямата четка изцяло обхваща миглите за обем без бучки, а най-тъмните нюанси на черното и влакна, подобни на коприна, осигуряват безкрайна възможност за наслояване.
4. ЗАВЪРШЕТЕ С ПЕРФЕКТЕН МАНИКЮР У ДОМА
Почти половината от жените (46%) споделят, че обичат да подобряват външността си със стилен маникюр. Насладете се на до 7 дни цвят и блясък с Gel Shine Nail Enamel на Avon.
Пълният доклад “Бъдещето на красотата 2023” е достъпен ТУК.
_________________________________________________________________________
- На база проучване от юли 2022 сред 8638 жени над 16 г. от Обединеното кралство, Италия, Филипините, Турция, Полша, Румъния, ЮАР и Бразилия.
- На база проучване от януари 2023 сред 7000 жени над 16 г. от Обединеното кралство, Италия, Турция, Полша, Румъния, ЮАР и Филипините.
- https://www.avonworldwide.com/beauty-innovation/innovation-centre/future-of-beauty/power-in-ageing
- На база проучване на сляпо сред 211 потребители, проведено през април 2022.