Публикувано на: 2.3.2016 г.
Знакови реклами от 130-годишната история на Avon
От чарователните черно-бели илюстрации до изпълнените с цвят и живот фотографии
От далечното минало до днес рекламите на Avon са вдъхновявали милиони жени по света и са съхранили автентичния дух на Avon в продължение на 130 години. За да отпразнува тази годишнина в пълен унисон с платформата „Твоята красота променя света“, Avon надниква в архивите заедно с Лин Катанис, главен уредник на музея Хагли, за да изберае най-забележителните реклами от последния век – от вдъхновените от Холивуд реклами-шедьоври, през ярките цветове на 80-те, та чак до съвременните реклами за революционните открития в грижата за кожата.
Ето и хронологията на най-знаковите реклами от 130-годишната история на Avon.
1936: Създай повече сияние около себе си
След като официално променя името си от California Perfume Company на Avon, компанията отбелязва своята 50-годишнина с кампанията „Създай повече сияние около себе си“. Това е една от многото знакови кампании, създадена от рекламната агенция Monroe F. Dreher Inc. Това са трудни времена - голямата депресия в Щатите, но жените често си позволяват малки козметични покупки, с които да поглезят самочувствието си.
1943: Героините на Америка
Въпреки изпитанията по време на Втората световна война, рекламната кампания на Avon „За героините на Америка“ се превръща в олицетворение на морала. Тя изобразява тогавашната съвременна жена като смела икона на своето време. Кампанията акцентира върху „смелия цвят на нейните устни и бузи“ и така насърчава жените да бъдат силни и храбри като своите предшественици.
1944: Avon става Холивуд
Ура за Холивуд! Бляскави филмови звезди и успели жени красят рекламите на Avon през 40-те и това е отговорът на козметичната компания към ужасите по време на Втората световна война. Дори най-известните дами разчитат на опитните представители на Avon да ги накарат не само да изглеждат, но и да се чувстват по-красиви.
1955: Нося „ароматни“ новини
Прословутата реклама на компанията „Зън-зън, Avon се обажда” поставя представителите на Avon в център на вниманието и ги позиционира като експерти. Впечатляваща с блясък и професионализъм, дамата на Avon е олицетворение на последните тенденции в сферата на красотата във време, изпълнено със следвоенен оптимизъм и поглед към по-светло бъдеще.
1961: Avon празнува 75 години
По случай 75-годишнината от създаването на козметичната компания, именно представителят на Avon е в центъра на кампанията. Рекламата рисува красивата женска еволюция - от елегантното официално облекло на мисис Алби – първият представител в историята на козметичната компания – към стилния костюм. Промяната въплъщава идеята за независимата силна жена във времена, когато темите за социална промяна и равноправие между мъже и жени взимат своя връх.
1961: Avon отвъд океана
Световното разпространение на Avon в Канада, Европа и Латинска Америка озаконява качеството на продуктите, даряващи красота в цял свят.
1966: Разговор по женски
Коя жена не иска да притежава парфюм, избран специално за нея? Своя 80-годишен юбилей Avon отпразнува с реклама в домашна обстановка, където представители посещават лично дамите и ги очароват с присъствието си, със своите красиви шапки и женствени облекла.
1975: О, това сладко чувство за честност
В зората на 70-те красотата, музиката и списанията са предпочитани от младите жени в обществото. Тази тенденция дава на Avon възможност да спечели верни фенове чрез качествата на своите свежи и ефективни продукти, един от които е любимата серия Sweet Honesty.
1987: Усети нежното докосване на цвета
Подплънки за рамене, големи и тежки бижута, обемна коса – всичко през 80-те е дръзко и смело, а палитрите в грима не правят изключение. Бъдещето изглежда обещаващо, а векът на оптимизма оживява с кашмирени цветове за устни, очи и скули.
1997: Събуди се с подмладена кожа
Когато през 90-те красотата започва да се свързва със свежа и младежка кожа, Avon създават своята серия Anew, която превръща компанията в лидер в областта на грижата за кожата.
2008: Още по-глобални
Славата на Avon като компания, всепризната със своите иновации в областта на красотата, разширява позициите си и в Латинска Америка.
2010: По-дълбоко проникване
Със своите почитатели от различни поколения, серията Anew се превръща в запазена марка на красотата във всички възрасти. Актрисата Жаклин Бисет става лице на серията, за да покаже ползите от впечатляващите открития в технологиите против стареене, благодарение на които всяка жена над 50 може да има кожа, достойна за завист.
2014: Чувствай се късметлийка
От създаването на Avon като California Perfume Company до днес, нежните аромати винаги са били в сърцето на компанията за жени. Мария Шарапова и нейният аромат Luck продължават традицията Avon да си партнира със знаменитости от цял свят и да създава неустоими аромати.
2015: Да отпразнуваме добрите времена
Знаменитости се включват в мисията на Avon да направи жените по-уверени. Пример за такава впечатляваща кампания е ароматът „Outspoken” на обичаната в цял свят Фърги.
2015: Днешните двигатели на промяната
Последната звезда в портфолиото на Avon е новият продукт Anew Power Serum, създаден след задълбочено проучване и в крак с последните иновации в козметиката. И не на последно място – основните ценности, за които се бори Avon в стремглаво променящия се 21-ви век, умело събрани на уебсайта Avon.com, който свързва любителите на марката в цял свят.